2009. szeptember 14., hétfő

Főzzünk valamit




Vajon mit is főzünk, ha nem fügét.
Igen fügét még mindig.

Reggelente még mindig 10-20 fügét találok a bokron. Már nem is tudom mit kellene vele csinálni. Így hát cukor szirupot készítettem, megfőztem benne a fügéket. Lecsepegtettem, megszikkasztottam. Bekapcsoltam az aszalót. A fügék második napja aszalódnak. 

Rendszeresen meg kell forgatni a fügéket, és én minden forgatáskor lapítani kell rajta. Ez addig folytatódik, amíg a fügék alaposan összeaszalódnak. De a szirupban megfőzött fügét madzagra is fűzhetjük, és a szabadban is aszalhatjuk. Takarjuk le, hogy a legyek, bogarak ne szálljanak rá., és ahogy aszalódik, szárad, mindig szorosabbra kötjük a madzagot. Tartsuk az aszalt fügét száraz helyen. 












Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...