2009. december 15., kedd

Linzerkosárkák



A legegyszerűbb dolog linzer kosárkákat sütni. kb 18-20 kosár elkészítéséhez a következőre van szükség

30 dkg sima liszt
20 dkg vaj vagy margarin
10 dkg cukor
1 cs vaníliás cukor
1 tojás
1 citrom reszelt héja
annyi tejföllel, amennyit a liszt felvesz, hogy finom, könnyen kezelhető tészta legyen, összeállítjuk a tésztát.
Gyorsan dolgozzunk, (a vaj ne melegedjen fel), hamar összegyúrjuk kézzel, vagy géppel összeállíttatjuk. Hűtőben kb 30 percig pihentetjük, én jobb szeretem előző este elkészíteni, és csak másnap sütni.

Kinyújtjuk kb.5 mm vastagra, a formánkat arccal rányomva kiszaggatjuk, megkenjük valamilyen gyümölcs lekvárral, és megszórjuk idény gyümölccsel, tetejére egy kis kristálycukrot szórunk (el is maradhat), én jobb szeretem édesen, és előmelegített sütőben 180 °C-on megsütjük. Ha kihűl kiütjük a formából, és tálaljuk.





A kosarakat ananásszal töltöttem meg. (nem konzerv) ilyenkor szezonja van, nagyon olcsó és sokkal finomabb mint a konzerv. Természetesen az is jó, csak alaposan csurgassuk le.




Aki szereti tehet a tetejére sütésálló pudingot is.






Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...