2010. január 13., szerda

Házi bon-bon készítése

Középre igazítás



Nagyon édesszájú vagyok, imádom az édességet, de nem csak enni, hanem készíteni is. Ez is mint más általam kedvelt recept, nagyon egyszerűen elkészíthető.
A lényeg a jó alapanyag.
Étcsokoládét használok, és lehetőleg 60-70 %-os kakaótartalommal.
A képen három féle bon-bon látható.

Az első csokigolyó.

Az elkészítése a alapcsokinak a következő:

10 dkg étcsokoládé
5 dkg natúr vaj
5cl habtejszín

Gőz fölött megolvasztjuk a csokoládét, hozzáadjuk a vajat, majd a tejszínt, és összemelegítjük.
Ezután hűlni hagyjuk, majd mikor már jól formálható, elkészítjük a bon-bonunkat.

A csokigolyóhoz marcipánt használok, amit egy kis keserű mandula aromával felturbózok, hogy intenzívebb íze legyen.
Kicsi marcipángolyókat formálok, amire a csokoládé masszából felviszek egy réteget, kb. 4-5 mm vastagságban, megformálás után hagyom teljesen kihűlni, és kevés vajjal felmelegített csokoládébevonóba mártogatom, majd még csokidarában is megforgatom.
Legkönnyebb, ha fogvájóra szúrjuk fel a golyókat, aminek a segítségével könnyen bemártható, és azután egy sütőpapírral bevont hungarocellbe szúrható, a teljes megszilárdulásig. Azután papírkapszlikban tároljuk. Nekem nagyon jó kamrám van, ott szoktam fogyasztásig tárolni a többivel.

A következő szintén marcipán és alapcsoki kombinációja, de itt meggydzsemet is tettem a kettő közé. Tehát az alapcsokit ellapítottam egy kézi hengerrel, a marcipánt is ellapítottam, lehetőleg egyenlő nagyságúra. A meggydzsemet még sűrítettem azzal, hogy tovább forraltam, és miután kihűlt rákentem a csokimasszára, befedtem a marcipánmasszával, felvágtam kis téglatestekre, és bevontam csokibevonóval.

Készíthetjük zselésen is, ilyenkor kb 1 dl meggylét felmelegítünk2 zselatinlappal,amit előzőleg beáztattunk. Ezt simítjuk a két réteg közzé. Természetesen a zselét teljesen kihűtjük, ellenkező esetben felolvad a csokimassza.

A harmadik bon-bon a képen a bounty.

2 dl tej (én a kókusztejet jobban szeretem)
8 dkg vaj
6-8 dkg cukor
12dkg kókuszreszelék
30 dkg étcsokoládé a bevonáshoz

A tejet a vajjal és a cukorral felforralom, hozzáadom a kókuszreszeléket és addig főzöm amíg el nem válik az edény aljától. Kb. fél óra. Azután egy tálcára simítom, és teljesen kihűtöm. Majd egész éjszakára beteszem a hűtőbe. Másnap felvágom és kicsit megformázom, hogy henger alakú legyen és fogpiszkálóra felszúrva olvasztott csokoládéban megmártom.
Isteni finom.
A tetejét díszíthetjük kókuszreszelékkel, esetleg apróra vágott pisztáciával. Ezután a papírkapszliba rakjuk.

Én nem szeretem a kész bon-bonokat hűtőben tárolni, mert kicsapódik a kakaóvaj, és szürkés bevonatot képez rajta. Ha az alapmasszát elkészítjük, csak a fantáziánkat kell használni, hogy minél változatosabb legyen a csemegénk. Annyiféle képen lehet variálni, hogy magunk sem képzelnénk.







Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...