2010. január 23., szombat

Boldog szülinapot


Ez a január már csak ilyen. Tele van névnappal és szülinappal. A menyem Ágnes, ráadásul majdnem a névnapján született. Az unokám 26-án tölti az 5. szülinapját, és a másik unokámat pedig Ticiánnak hívják, ami szintén 26-án van. Mit mondjak, szeretem mindannyiukat.

A menyemnek készült az alábbi torta. Neki ugye csak én vagyok, mivel a szülei már nem élnek. Ezért igyekszem anyja helyett anyja lenni, de hát ugye......
Nagyon szereti a csokitortát, és elmondanám most sikerült a legjobban. Ennyire finom mág soha nem volt. Lehet, hogy azért, mert szívem lelkem beleadtam.
A recept pedig a következő.

Piskóta hozzávalói:

6 db tojás
12 dkg rétesliszt
12 dkg cukor
1 evőkanál kakaó

A tojásokat szétválasztjuk, a sárgáját a cukorral addig keverjük a habverővel, amíg ki nem "fehéredik". Azután hozzáadjuk a réteslisztet, és azzal is jól elkeverjük, majd beleszitálunk 1 evőkanál keserű kakaóport, amit szintén elkeverünk a masszában, majd hozzáadjuk a tojások felvert fehérjét. Vajjal kikent, kilisztezett tortaformában kisütjük. Vigyázzunk az sütőajtót 15-20 percig ne nyissuk ki, hogy a piskóta össze ne essen. 180 fokon kb. 35-40 perc. Ekkor tűpróbát csinálunk, ha nem ragad a hústűre akkor jó.

A krém hozzávalói:

10 dkg tejcsokoládé (Milka, Boci)
4 dl tejszín
5 dkg cukor
1 vaníliás cukor
10 dkg vaj

2 dl tejszínt a cukorral, és az apróra tördelt csokoládéval felforraljuk, és hagyjuk kihülni. Közben a vajat habosra kavarjuk. A kihűlt csokis tejszínhez hozzáadjuk a vaniliás cukrot, belekeverjük a vajat, és a maradék tejszínből készült habot A piskótát 3 lapra vágjuk, megkenjük a krémmel, tetejét olvasztott csokival vonjuk be.

Én fondue-ből készített rózsákkal díszítettem.












Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...