2010. január 28., csütörtök

Magos kenyér

Az elmúlt időben sokat használtam a kenyérsütőgépemet. Amióta megérkezett nem vettem kenyeret. Limara pékségében találtam meg azt a fehér kenyér receptet, amit a saját gépemhez alakítottam.
Az általam készített jó kenyér receptje a következő:

Hozzávalók:

3 dl víz
2 teáskanál só
2 evőkanál olíva olaj
1 db C vitamin tabletta két kiskanál között porrá törve, vagy egy csipet aszkorbinsav.
15 dkg rétesliszt
35 dkg finomliszt
1 teáskanál cukor
1 cs 10 g-os instant élesztő
1 evőkanál kovász (kovász nélkül is elkészíthető, de vele sokkal finomabb)

sípoláskor:
1-1 evőkanál lenmag, szezámmag, napraforgó, tökmag, és ami a kedvünkre való, csak a fantáziánk szab határt.


Ebben a sorrendben a gépbe adagoljuk a hozzávalókat, és a gépet a fehér kenyér programon futtatjuk, készre sütjük a kenyeret.




harmonikus íz.........


........tökéletes bélzet


Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...