2010. július 19., hétfő

zöldborsós sertéshús



Elképesztően finom a zöldborsó. Minden mennyiségben jöhet. A családom is így van vele, nem tudtam még olyan ételt főzni belőle, ami nem fogyott volna el. Ennyire kedvelt a zöldborsós fehérpecsenye. Természetesen finom pulykamellből, vagy akár csirkemellből is.

Hozzávalók:

60 dkg sertéshús csíkokra vágva legjobb a pecsenye, de combból is kitűnő
40 dkg zöldborsó (friss, vagy mirelit)
1 kisfej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
3-4 evőkanál olíva olaj

bors
kakukkfű

A hagymát megfonnyasztom az olajban, hozzáadom a csíkokra vágott húst, amit fehéredésik pirítok benne. A szétzúzott fokhagymát hozzákeverem, és amikor megérzem annak illatát, beleteszem a zöldborsót, sózom, borsozom, megszórom kakukkfűvel, (én a friss kakukkfüvet szeretem, de természetesen a zacskós is megteszi, ) felöntöm annyi vízzel, vagy húslevessel, hogy éppen ellepje, és kb 15-20 percig párolom. Elég ennyi idő ahhoz, hogy puha legyen, mivel a hús vékony csíkokra van vágva. Persze mindig megkóstolom, mert ugye láttunk mi már öreg disznót is. Közben elpárolog a víz, és ottmarad a finom szaft, ami a fokhagymától és a kakukkfűtől a csodát ígérik nekünk.

És valljuk be őszintén ez az étel egyszerűségétől függetlenül fantasztikus élményt tud nyújtani az ízlelőbimbóknak. zöldsalátával fogyasztva, valamint csirke vagy pulyka mellből készítve, a fogyókúrás étrend része lehet. A kakukkfű igazán jót tesz az emésztésnek.

Én egészben főtt krumplival szeretem, és annak a tetejét is tejföllel vastagon áthúzva.











Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...