2010. október 22., péntek

Párolt, rozmaringos hal




A kedvenceim között ott szerepel a tőkehal filé. Kellemes íze, könnyű elkészítése, régóta levett a lábamról. Igen minden héten készítek legalább egyszer valamilyen halételt. Az egyik ilyen amivel szívesen lepem meg a családom, az a párolt rozmaringos tőkehal filé. Természetesen főtt burgonyával, és valami könnyű zöld salátával. Mert ugye az egészséges táplálkozás mindenek felett.

hozzávalók:
1 kg tőkehal filé
tej

bors
rozmaring
cayenne-i bors
2 evőkanál olívaolaj
köretnek: főtt krumpli, zöldsaláta joghurtos öntettel

Én a tengeri halakat legtöbbet tejben szoktam kiolvasztani. Kiveszem a zacsiból, és nyakon öntöm egy tálban annyi tejjel, hogy lehetőleg ellepje, és várok amíg kiolvad. Elveszíti azt a jellegzetes tengerízét, amit én nem kedvelek, és még finomabb lesz mint ha csak simán olvad ki.
Felvágom nagyobb tenyérnyi darabokra, és megszórom sóval, borssal, rozmaringgal cayenne-i borssal, jénaiba rakom, amit két evőkanál olívával kikentem, beborítom alufóliával, előmelegített sütőben 180 fokon 10 percet adok neki. Azután leveszem a fóliát, és mind a két oldalát megpirítom, ami általában szintén 10 percet vesz igénybe. Ez alatt megfő a krumpli, és elkészül a saláta, és kész is van az íncsiklandó halacska.








Párolt, rozmaringos hal


Csak nagyon kevés krumplival, sok salátával. Persze, ha egy kis majonézzel megbolondítjuk, még finomabb.






Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...