2012. március 15., csütörtök

Fűszeres muffin fügelekvárral





Egy időben szinte naponta sütöttem muffint, de valahogy ráuntunk, és már vagy ezer éve nem került az asztalra.
De most, hogy a spájzban kutattam valami finomság után, a fügelekváron akadt meg a szemem. Finom de valahogy nem akar elfogyni. Sőt a füge csatniból is sorakozik a polcon jó néhány üveggel.
Éppen ezért a már olyannyira bevált receptemet alakítottam át egy finom fűszeres fügelekváros muffinná.
Ezt pedig tettem a következő módon.

Egy tálban összekevertem a következőket

20 dkg sima liszt
15 dkg darált dió
1-1 teáskanál fahéj, őrölt gyömbér, korriander, őrölt chili, őrölt bors, csipet só
3 teáskanál sütőpor

A nedves hozzávalók egy másik tálban a következők

1 dl méz
15 dkg vaj vagy margarin
2 db tojás
20 dkg fügelekvár (esetleg egy éjszakára beáztatott és apróra mixel aszalt füge, de akkor cukor is kell kb 5-10 dkg)
szükség esetén kevés tej

Küön-külön összedolgozzuk, majd a száraz hozzávalókat beletesszük a nedves hozzávalókba, és csak lazán összekeverjük. Soha ne vigyük túlzásba a keverést, mert akkor nem lesz elég laza a sütink.

Papírkapszlival kibéleljük a muffin sütőt, esetleg vajjal kikenjük és liszttel megszórjuk, majd 2/3 részig megtöltjük a masszával, és 180 fokosra előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütjük. Nekem ebből a mennyiségből 18 db muffinom sült ki. Az a meglátásom, hogy a 12 db nálunk kevés, mivel mi szeretjük másnap reggel is, egy pohár tejjel, esetleg teával.

Tetejét cukormázzal bevonjuk, díszítjük, vagy csak egy kevés porcukorral megszórjuk. És próbáljunk ellenállni annak, hogy egyszerre mindet felfaljuk.




Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...