2012. március 2., péntek

Mákos patkó gyorsan egyszerűen




Hetek óta lesem a reklámban a mákos patkót, és csorog a nyálam. Persze nem azt hirdetik, de engem mégis csak annak a látványa ragadott magával. Ha agyon csapnának sem tudnám megmondani mit is reklámoznak. Talán a nyaklevest, esetleg a korai gyermekvállalást, vagy ki tudja.
Visszatérve a mákos patkóhoz, elhatároztam, ma minden képen megsütöm. Nem hagyom kínozni tovább magam.
Persze vehettem volna a pékségben néhányat, de tudom a térfogatnövelő, a mesterséges színezék és a sok-sok káros anyag csak árt, és maga a csöppnyi gyönyör nem ér annyit, hogy a szervezetünkben tovább halmozódjon.

A hozzávalók:


60 dkg sima liszt
25 dkg margarin
csipet só
1 1/2 dl tej
3 dkg cukor
2 1/2 dkg élesztő
2 db tojás

Robotgépben a lisztet a csipet sóval és a margarinnal elmorzsoltatom, egy tálba öntöm. A másfél dl tejet meglangyosítom a mikróban, hozzáadom a cukrot, felkavarom, majd belemorzsolom az élesztőt, hagyom hogy felhabosodjon. A liszthez adom a tojásokkal együtt, és gyorsan összegyúrom, szépre, simára. Hideg helyen pihentetem amíg a mákos tölteléket elkészítem.

töltelék:

10 dkg mákot megdarálok, vagy eleve darált mákot veszek én jobb szeretem magam darálni
10 dkg cukor
1/2 citrom reszelt héja
kb 1/2 dl forró tej

A mákot összekeverem a cukorral és a citromhéjjal, a forró tejet ráöntöm, keverek rajta párat, és pihentetem kicsit. Ne legyen lucskos.
Nekem ennyi tésztához elég lett a tíz dkg mákos keverék. Aki gondolja a mennyiséget 5-5 dkg-mal emelje.





A pihentetett tésztát, késfok vastagságúra nyújtom



10x10 cm-es darabokra vágom




A tölteléket elosztom rajtuk, majd feltekerve kifliket formázok belőle



Sütőpapírral bélelt tepsibe rakom, tetejét pici vízzel hígított tojássárgájával megkenem, majd a sütőt bekapcsolom, és kb 180 fokosra előmelegítem. Az idő alatt a kiflik kicsit megkelnek, a sütőben 30-35 percig sütöm.


Azután próbáljuk addig dugdosni magunk és a család többi tagja elöl, amíg legalább langyosra hűl, mert a forró máktól megfájdulhat a gyomrunk.



Jó étvággyal elfogyasztjuk.

Nagyon egyszerű és gyors, ráadásul isteni finom, omlós kelt tészta. Aki nem szereti a mákot töltheti dióval, gesztenyével, lekvárral, mogyorókrémmel. Mivel nem édes a tészta, így akár sós töltelék is szóba jöhet. Mint például a sonkás, gombás, pizzás, és sorolhatnám. Csak a fantáziánk szab határt.











Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...