2012. március 30., péntek

Zsemle kenyér egyszerűen

A mai kenyér egy zsemlekenyér nagyon egyszerűen négy összetevőből.

1 kg liszt,
6 dl langyos víz
2 tk só
4 dkg élesztő

A hozzávalókból kenyértésztát dagasztottam, 1 és fél óráig kelesztettem. A kenyér tésztám 1/3 részét leválasztottam, 5 db zsömlét formáltam, egy jénai tál tetejét olajjal kikentem, erre a részére tettem a zsemléket egymás mellé, beborítottam a tál részével, és duplájára kelesztettem, a 210 fokosra előmelegített sütőben fél órát lefedve sütöttem, majd levéve a tetejét további 25 percig ropogós mosolygósra sütöttem.

A kenyértésztám 2/3 részéből, hagyományos kenyér sült.





Zsömlekenyér a párom kedvence.

Miután a jénai tetejéből kivettem, hagytam kihűlni

Részekre tépve isteni a mai gulyásleves mellé


Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...