2012. június 29., péntek

Fűszeres paradicsom ízelítő




Tavaly nyáron, amikor megtaláltam ezt a receptet egy régi könyvben, gondoltam jó kis kence lesz egy pirítós mellé, csak megkenem finom házi kacsazsírral, és jól meg pakolom ezzel a finom paradicsommal.

El is készítettem, de csak pár üveggel, mert nem voltam biztos benne, hogy rajtam kívül más is fogja kedvelni. Tévedtem sokkal többet kellet volna eltenni, hiszen sikeres projektnek bizonyult. 

Mivel előre láthatólag sok-sok paradicsomunk lesz az idén, hiszen már zsendülnek az első termések, és csak ezután következik a java, gondoltam elő keresem a már olyan jól bevált paradicsomos receptjeimet. Elvégre sűrített paradicsomot fillérekért lehet az üzletekben kapni, míg ilyen és ehhez hasonló finomságokat csak elvétve, és azokat is méregdrágán.

hozzávalók:

2 kg érett, de valamilyen kemény húsú paradicsom
5 gerezd fokhagyma, aprítva
2,5 dl száraz fehérbor
2,5 dl almaecet
1,5 dl víz
2 evőkanál cukor
2 evőkanál balzsamecet
1 evőkanál szárított bazsalikom
1 evőkanál szárított oregánó
Ha van friss fűszernövényünk bátran használjuk azt. 

elkészítés:

Készítsünk elő a paradicsomot. A tompa végét keresztben vágjuk be, majd egy percre tegyük forró vízbe, és azután hideg vízbe, majd húzzuk le a héját.

Vágjuk félbe, a magját és a folyós belsejét kaparjuk ki, majd ismét vágjuk félbe, azután keresztbe. 

Tehát összesen 8 részre vágjuk a paradicsomot. Természetesen ha kisebb paradicsomokból készítjük, akkor elég kettőbe, vagy négybe vágni.

Készítsünk elő a befőttes üvegeket, és a hozzá illő fedőket, rakjuk forró vízbe, és tartsuk melegen.

Egy nagyobb edénybe forraljuk fel a hozzávalókat, kivéve a paradicsomot. Főzzük 5 percig, majd csökkentsük a hő, és a folyadékot tartsuk melegen.
A paradicsomot rakjuk a forró üvegekbe, és merjük rá a forró ecetes keveréket. Távolítsuk el a légbuborékokat egy spatulával, majd zárjuk le az üvegeket a fedőkkel.
Az üvegeket tegyük egy nagy edénybe, és öntsük fel vízzel. A dunsztoló edényt mindig béleljük ki konyharuhával, és az üvegek tetejére is terítsünk egyet. Felforrástól számítva 20 percig dunsztoljuk, majd hagyjuk a vízben kihűlni. Az üvegeket 24 óra múlva ellenőrizzük, nézzük át a fedőket, győződjünk meg róla, hogy jól zárnak, így sok kellemetlenségtől kímélhetjük meg magunkat, majd tegyük őket a kamra polcaira.






Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...