2012. június 9., szombat

Karfiol leves magyarosan




A karfiol annyira finom zöldség, hogy a gyerekek szívesen ropogtatják, persze én is. Adjunk tehát jó sokat nekik, amellett, hogy tele van vitaminokkal, és ásványi anyagokkal, még a fogukat is kénytelenek használni. Inkább ezt rágcsálják, mint a sok buta ártalmas chips-szet.
 A karfiol leves szintén egy nagyon finom dolog, aminél én ragaszkodom a darabokban beletett karfiolhoz, hogy tudjuk azt, hogy mit eszünk. Hajlamosak vagyunk mindenből krém levest készíteni. Persze ez is egyféle védekezés a zöldségek ellen, úgy gondoljuk, ha nem tudjuk, nem látjuk mi van benne, akkor már nem is azt esszük, amitől annyira viszolygunk, vagy azt állítottuk, hogy nem szeretjük.
Bevallom, én egyetlen egy zöldséget nem tudok főve megenni, és ez a burgonya. Bár én készítem az egyik legjobb krumpli levest a családban, teszem ezt úgy, hogy meg sem kóstolom, képtelen vagyok megenni.
De térjünk vissza a karfiolhoz. Az egyik kedvenc levesem a karfiol leves. Ahogy Anyukám csinálja az valami gyönyörűség.

Hozzávalók:

1 kg karfiol lehetőleg friss, rózsáira szedve
5 dkg olaj
5 dkg liszt
1 kiskanál piros paprika
só ízlés szerint
1 kis paradicsom
1 fél fehér paprika
1 evőkanál Vega mix
tej
petrezselyem zöld

Elkészítés:

Az olajból és a lisztből világos rántást készítünk. Nem kell félni ennyi rántástól senki nem fog elhízni, de ad az ételnek egy finom kellemes ízt, amit semmilyen sűrítő anyag nem tud pótolni. Lehúzzuk a tűzről, és hozzá adjuk a piros paprikát. Elkeverjük, és bele tesszük a karfiolt. Hideg vízzel felöntjük, csak hogy éppen ellepje, visszatesszük a tűzre, beledobjuk a paradicsomot, paprikát, a Vega mixet, sózzuk. Amikor a karfiol megfőtt, felöntjük tejjel, és összeforraljuk. Kóstoljuk meg, és ízlés szerint sózhatjuk még, ugyanis a tej hozzá adása után édesebb lesz a levesünk. Ahogy  felforrt, megszórjuk apróra vágott petrezselyemzölddel, és tálaljuk.



Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...