2012. augusztus 6., hétfő

Gluténmentes citromtorta




Kísérletezek.  Szeretnék minél több gluténmentes, és lehetőleg cukormentes süteményt elkészíteni. Teszem ezt azért, mert a gluténmentes ételektől állítólag lehet fogyni, a cukormentes ételektől viszont valóban lehet fogyni. Nekem pedig nagy szükségem van arra, hogy néhány 10 kilótól megszabaduljak.
Nem ez az első alkalom, de ezt semmi képen nem szerettem volna kihagyni, ugyanis a családomon szerettem volna tesztelni az eredményt. Meg kell mondanom, nagyon jól sikerült. A kicsi unokám 4. szülinapját ünnepeltük, és senki nem tudta milyen tortát eszik, csak azt, hogy citromtortát. A végén árultam el nekik, hogy liszt, és cukor nélkül készült. Akkor is szerették. Ennek bizonyítéka, hogy mind egy szálig elfogyott.

Piskóta hozzávalók:

5 tojás
10 dkg rizsliszt
5 dkg kukoricaliszt (vagy kukorica keményítő)
15 dkg xilit (vagy más édesítő, szerintem megfelelő a fruktóz is)
1 késhegynyi szódabikarbóna
1 evőkanál olvasztott vaj / vagy étolaj
½ citrom reszelt héja

Elkészítés:

A tojások fehérjéből habot verünk, kanalanként hozzáadva az édesítőt, kemény habot készítünk.
Egyenként belekeverjük a sárgákat, belereszeljük a citromhéjat, és hozzáadjuk az olvasztott vajat.
Végül lazán belekeverjük a szódabikarbónával elkevert lisztet.

A tortaforma alját jól kikenjük, liszttel megszórjuk (vagy sütőpapírral béleljük), és belesimítjuk a masszát úgy, hogy a közepéről a széle felé húzzuk kissé kenőlapáttal.


Jó meleg, kb. 200 °C-ra előmelegített sütőbe tesszük, és rögtön levesszük a hőt 180 °C-ra.
A sütőt érdemes már akkor bekapcsolni, amikor elkezdjük kimérni a hozzávalókat, mire végzünk a tészta összeállításával, addigra kellőképpen bemelegszik.
Szerintem ezek a műveletek mindig ugyanazok, tehát jó megszokni őket.


A tortalapot a formában hagyjuk egy ideig, majd rácsra téve kihűtjük. Miután kihűlt, lehúzzuk róla a papírt.

Én keresztben 3 részre szeleteltem, és a következő krémmel töltöttem meg.
citrom krém hozzávalók
4 evőkanál kukoricakeményítő
½ liter tej
1 citrom kifacsart leve (kóstoljuk meg, ha nem elég savanykás tegyünk még bele, de ne legyen hivalkodóan citromos)
20 dkg lágy vaj
15 dkg  xilit (vagy más édesítő szer)
A kukoricakeményítőt és a tejet csomómentesre kavarjuk, és közepes tűzön kemény krémet főzünk belőle. Folpackkal letakarva hagyjuk kihűlni.
A vajat habosra kavarjuk az édesítővel, hozzáadjuk a citromlét és a kihűlt krémet. Nagyon sima krémes krémet készítünk belőle.
A három részre osztjuk, és megkenjük vele a piskóta lapokat. A tetejét is ezzel a krémmel vonjuk be. Citrom szeletekkel, és tejszínhabbal díszítjük.












Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...