2012. október 17., szerda

Fehércsokis-vörösáfonyás kalács






Már-már restellem, hogy mennyi kalácsot sütök, de nagyon rá vagyunk „kattanva”.
A nyáron élesztős tésztát nem sütöttem, abban a kánikulában inkább a gyorsan elkészíthető desszertek jöhettek szóba. Most viszont reggelenként szívesen fogyasztjuk egy pohár tejeskávéval, vagy tejjel.
Ma is a rózsakalács tésztája készült, mert nagyon jól bevált, viszont az olvasztott margarinra most 10 dkg fehér csokit, valamint 10 dkg aszalt áfonyát szórtam, miután három részre osztottam a tésztát, külön-külön összetekertem, hármas fonatot készítettem belőle, koszorút fontam, és fél órát pihentetem. Megkentem a tetejét tojássárgájával, ollóval becsipkedtem, újabb 30 perc pihenés, és 180 fokra előmelegített sütőben 35 perc alatt megsütöttem.




Az alábbi videón jól látszanak a fázisok. Én is ott láttam, és szeretném veletek is megosztani. Persze az enyém elsőre nem sikerült annyira szépnek, de a következő valószínűleg már szebb lesz. Legközelebb bátrabb leszek, és jobban be fogom csípni, viszont lehet, hogy kicsit alacsonyabb hőfokon sütöm.





Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...