2012. október 15., hétfő

Rántott patisszon kapormártással





Méltánytalanul háttérbe szorult az utóbbi időben a kapor. Pedig milyen finom egy kis rántott patisszonnal  Aki persze előnybe részesíti a húst, annak egy darab főtt, vagy sült hússal néhány falat főtt krumplival mennyei eledel lehet.
Sajnos az ősz beköszöntött, így mi is el kezdtük a kert letakarítását. Elbújva találtunk 2 patisszont  Frissen és kívánatosan mosolyogtak, mondván, hogy szeretnének egy hétfői ebédmeghívást kieszközölni nálam. Én pedig mint jó házigazda szívesen látom őket az asztalon.
A mai menü csak így egyszerűen, hétköznapiasan rántott patisszon kapormártással.
A  tököcskéket megpucoltam, kimagoztam, és felszeleteltem, sóztam, borsoztam, és félre tettem pihenni.
Addig elkészíttetem a kapormártást.




hozzávalók:
3 evőkanál olaj
2 evőkanál liszt
1 csokor kapor
1 teáskanál ételízesítő Vega mix
víz
2 evőkanál ecet
3 evőkanál cukor

Az olajat felforrósítottam, és a lisztet beletéve világos rántást sütöttem. Az apróra vágott kaprot beledobva, egyet pirítottam rajta, majd felengedtem vízzel. Sóztam, hozzáadtam a Vega mixet, és alaposan kiforraltam. Közben természetesen a rántástól besűrűsödött. Egy pohár tejfölt adtam hozzá, majd a cukrot és az ecetet.
A sóval és a borssal „pácolt” patisszont lisztbe, tojásba, és morzsába forgattam, és olajban kisütöttem.
Tálaltam.








És akik a tojást csinálják nekem. A hölgyek, akik megunhatatlanul csak adják, és adják a tojást a konyhába.




Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...