2012. november 22., csütörtök

fonott zsemle és parmezános csiga









A fonott -, vagy a parmezános zsemle, nem csak a gyerekek kedvence lehet.  
Mindig azon töröm a fejem, mivel lehetne változatosabbá tenni az étkezést. Szerintem ez valamiféle fertőzöttség. Ahányan csak belekóstolnak a főzés-sütés rejtelmeibe, szinte mérgezett egérként egyre több- és több receptet próbálnak ki.
Keresve az újat, én is rátaláltam a zsemle készítés változatossá tételére. - Úúú de körmönfont megfogalmazás. - Egyszóval azt, hiszem megtaláltam a nekem megfelelő receptet. Egy török levelezőpartnerem írt néhány instrukciót, hogyan is tehetném kívánatosabbá a napi betevőnket. Azzal az érzettel ajándékoz meg a formázások változtatása, mintha mindig új- és új zsemlét kóstolnánk, holott, ugyan az a tészta, mégis mintha más volna. Tudom, hogy nem én fedeztem fel a spanyolviaszt, de úgy gondolom az ötlet nem is olyan elhanyagolható.



hozzávalók az előtésztához

420 g kenyérliszt 
4 g. instant száraz élesztő
260 g víz 

további hozzávalók

180 g kenyérliszt 
20 g tejpor 
40 g cukor 
8 g.  
4 g. instant száraz élesztő  
180 g tej 
60 g vaj, 



Elkészítés:

Előző este készítünk egy előtésztát. Feloldjuk az élesztőt a langyos vízben, és a liszttel együtt összegyúrjuk, és szép fényesre megdagasztjuk. Hűtőben pihentetjük egy éjszakán át, de legalább 6-8 órát. Ha erre nincs időnk, akkor sem kell lemondani erről a finomságról, szobahőmérsékleten tartjuk 1-1 ½ órát, azután folytatjuk az összeállítását.


Egy tálba hozzákeverjük a többi hozzávalók, A tejben feloldjuk a tejport, a cukrot, az élesztőt, beletesszük a sót, és a lisztet, legvégül a kockára vágott vajat, esetleg margarint, és alaposan kidolgozzuk. Ismételten pihentetjük kb 30 percig, és a pihentetés után 5 dkg-os darabokra vágjuk. Ha nem zsemlét, hanem bagettet szeretnénk belőle készíteni, akkor 10-12 dkg-os darabokra vágjuk. Megformáljuk a tésztánkat. A fonott zsemlét a császárzsemle mintájára formázzuk, míg a parmezánost egyszerűen hosszában elnyújtjuk, majd feltekerjük. Vékonyan kiolajozott muffin sütőbe rakjuk, tetejét tojással megkenjük, és mákkal, illetve reszelt parmezán sajttal megszórjuk, újrakelesztjük, és 180 fokos sütőben 20 perc alatt megsütjük.
Nem kell megijedni, csak a leírt recept tűnik bonyolultnak, egyébként nagyon egyszerű elkészíteni.











Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...