2012. december 9., vasárnap

Zselés cukor házilag






Bár elég sűrű napon volt, azért a mai szorgoskodás sem maradt el. 
Tegnap elkészítettem egy adag zselés cukorkát, amit ma feldaraboltam és meghempergettem kristálycukorban. 

Más dolga nincs,  minthogy szépen megszikkadjon, hogy be tudjam csomagolni, és az ünnepek alatt el tudjuk fogyasztani. A legjobb az egészben az, hogy jó sok lesz ekkora mennyiségből, és alig van vele egy kis munka. Szerintem még jól is néz ki.








4 evőkanál zselatin 
1 csésze hideg víz 
1 1/2 csésze forró víz
4 csésze cukor
1/2 - 1 csésze gyümölcs szörp (vagy gyümölcs sűrítmény) ízlés szerint használhatunk aromás, vagy kivonatot is
1-2 csepp ételfesték (elmaradhat, de szebbek a színek vele)
extra cukor a bevonathoz


1 csésze = 250 ml

Egy nagy fazékba, áztassuk be zselatint hideg vízben öt percig.
Keverje hozzá a forró vizet, amíg zselatin feloldódik.
Adjuk hozzá a szörpöt, és keverjük hozzá a cukrot.
Forraljuk fel, közepes- vagy magas hőfokon - és forraljuk 25 percig. Keverjük folyamatosan.
Adjunk hozzá 1-2 csepp élelmiszer-színezék. Öntsük ki edényekbe könnyebb úgy dolgozni vele a későbbiekben.
Fedjük be és hűtsük le egy éjszakán át a hűtőben.
Vágjuk a zselatin 1-1 ½ cm-es kockákra forró vízben mártott késsel.
Külön-külön vonjuk be minden oldalukat kristálycukorral.
Helyezzük viaszos papírra, és hagyjuk szobahőmérsékleten két napon át kristályosodni.
Légmentesen záródó tartályban tároljuk. 





A képek általam készítettek, a zselés cukorral együtt. A recept minőségét nagyban befolyásolhatja a zselatin, a szörp, és egyéb összetevő minősége.

A már kihűlt zselé, ha nem megfelelő a minősége, mert nem

tudjuk felvágni, vagy egyéb gond adódna vele, ismét

felmelegíthető, és további zselatin hozzáadásával javítható

Egyéb iránt egy tökéletesebb zselé cukorka receptjét szintén megosztottam ezen blogban, és megtaláljátok az alábbi linket.

Sok sikert kívánok mindenkinek!

http://clinterapi.blogspot.hu/2013/11/a-mar-mar-tokeletes-zseles-cukor.html



14 megjegyzés:

Székely-Árkosy-Nóra írta...

Szia! A gyümölcsszörpöt mikor kell beleönteni?

Zsóka írta...

Én a vízzel össze szoktam kavarni, de olvasom, nem mindenki sokadikszor készíti, köszönöm az észrevételedet, és korrigálom a leírást.

Unknown írta...

mekkora csésze a mérce? kb. 1dl-es?

Zsóka írta...

250 ml-es a csésze remélem nem késtem a válasszal

Névtelen írta...

Szia!

Köszönöm a receptet, de én úgy tudtam, hogy a csésze az 1-1,5dl és a bögre 2,5 dl...

Zsóka írta...

Nálam egy csésze 250 ml. Mérőedényem van, és azzal mérek. Tettem már róla fel képet. Azért szoktam leginkább melléírni az űrtartalmat is, néha sajnos elmarad, de hiszen ember vagyok én is.
És van ez a jó kis sáv, ahol lehet kérdezni. És én örömmel válaszolok minden kérdésre itt és a facebook oldalon is.
Nyelvi kérdések pedig leginkább nálunk magyaroknál van, hiszen annyira sokfélék, színes egyéniségek vagyunk. A Tiszántúlon gyakran egészen mást jelent egy dolog, mint a Dunántúlon. De ezért is nehéz a mi nyelvünk. További jó sütkérezést akár csészével, akár bögrével méred a hozzávalót.

Névtelen írta...

Kedves Zsóka!
Elkészítettem a zselés cukrot mert nagyon szeretem, de valamit biztosan nem jól értelmezek mert egy puha, azt is mondhatnám,hogy nem formatartó masszát kaptam.
A zselatint miért kell ilyen sokáig főzni? Minél tovább főzöm annál rosszabb lesz az állaga nem? A 4 csésze cukor az 1 kg ez is sok de szerintem a folyadék mennyisége is rengeteg ehhez a zselatin mennyiséghez.Lehet ,hogy kísérleteznem kellene, de azért hagyatkozom a profikra mert elhiszem,hogy jó amit csinálnak. A kérdésem az,hogy ez alapján készült a képen látható cukorka? Az enyém sajnos nem ilyen.

Unknown írta...

Kedves Zsóka!
Nekem is híg maradt.

Unknown írta...

Kedves Zsóka.Nekem híg maradt az egész

Zsóka írta...

Sajnos a zselatinok minősége nem mindig megfelelő, és a recept sem tökéletes. Azóta újabb receptet tökéletesítettem az alábbi linken találod. http://clinterapi.blogspot.hu/2013/11/a-mar-mar-tokeletes-zseles-cukor.html

Zsóka írta...

Sajnos a zselatinok minősége nem mindig megfelelő, és a recept sem tökéletes. Azóta újabb receptet tökéletesítettem az alábbi linken találod. http://clinterapi.blogspot.hu/2013/11/a-mar-mar-tokeletes-zseles-cukor.html

Altamira írta...

Kedves Zsóka! Most készítettem el a zselét, nekem jó kemény lett, viszont amikor meghempergettem a cukorban, akkor elkezdett olvadni. Nem tudom, hogy mi lehet az oka. Te sima kristálycukorral vontad be?
Olvastam a másik bejegyzést is, "már szinte tökéletes", ott írtad a keményítőt, azt melyik fázisban kell hozzáadni? Köszönöm :)

Zsóka írta...

Szia!
A keményítőt a kristálycukorhoz keverem, és abban forgatom meg. De amikor meghempergetted, akkor következik a szárítás, forgatás. Szobahőmérsékleten egy sorba rendezve kezded szárítani naponta akár többször megforgatva.
És igen nekem is nedves lett kicsit a kristálycukortól, és ekkor alakul majd ki rajta a bevonat, ahogy megszárad. Csak forgasd, és forgasd!
Remélem segítettem. Sok sikert!

Unknown írta...

Kedves Zsóka azt szeretném kérdezni hogy gyűmőlcscukorból is meglehet csinálni (diabetikus)

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...