2013. március 2., szombat

Túrós-petrezselymes batyu








Akció van a Coop-ban. A leveles vajastészta dupla csomagolásban nagyon olcsó, nem lehetett kihagyni. 

Szeretem, mert sokkal egyszerűbb belőle sütni. Igaz nem okoz már gondot a vajastészta elkészítése, csak az idő, az mindig nagyon kevés. 
Ezért is használom szívesen a már kész tésztát. 
Most egy petrezselyemzöldes, túrós tölteléket készítettem, amit fokhagymával megbolondítottam, ezt tettem a közepébe. Nem csalódtam. Nagyon ízletes lett, és azt hiszem többször is el kell majd készítenem.

Hozzávalók (4 db): 

1 csokor petrezselyemzöld, felaprítva
 
250 g tehéntúró
 
1 tojás felverve
 
1/4 teáskanál zúzott fokhagyma
 
1 leveles tészta, fagyasztott felolvasztott
 
só és bors, ízlés szerint
 



 Melegítsük elő a sütőt 180 º C-ra. Tegyünk egy tepsibe sütőpapírt.






A petrezselymet a túróval, a felvert tojás felével a fokhagymával összekeverjük. Sózzuk, borsozzuk ízlés szerint. Enyhén lisztezzük meg. Vágjuk négy egyenlő részre. Minden szelet közepére tegyünk egy halmot a túrós keverékből.
Az oldalt lévő tésztát 2,5 cm szélességben bevagdaljuk, azután a középpont felé behajtjuk, mint egy fonatot. A tetejét megkenjük a maradék tojássárgájával, megszórhatjuk mákkal, és szezámmaggal, azután 20-25 perc alatt aranysárgára sütjük.




Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...