2013. március 18., hétfő

Vaníliás karika








Nagyon nagy kedvenc a gyerekek körében a vaníliás karika. Bevallom én is szeretem, de csak azért nem sütnék. Mindig is nagyon macerásnak tartottam, de most a kíváncsiság rávitt az elkészítésére. A kísérletezésem majdnem kudarcba fulladt. Tapasztalt háziasszony létemre, elhiszem még mindig, hogy a receptet mindenki úgy írja le, ahogyan készíteni kell. Hát ne higgyétek el. Én egy nagyon rossz receptet fogtam ki. Még szerencse, hogy van már annyi tapasztalatom, hogy látom a különbséget, hogy amit a videóban készít a hölgy, nem olyan állagú, mint az a tészta, amit összeállíttat velem. Nos, sebaj, vagyok már annyira rutinos, hogy ezt orvosolni tudtam. De az a szegény kezdő háziasszony, egy életre elmegy a kedve a sütéstől-főzéstől, ha nem sikerül neki. Bizonyára ez a célja néhány érdekeltnek. Én már a jó receptet teszem közzé. Csak bátran merjetek belekezdeni fiatalok. Hiszen nincs jobb, mint egy jól elkészített sütemény, és bezsebelni a dicsérő szavakat.

Hozzávalók

30 dkg liszt
pici só
reszelt citromhéj, ízlés szerint
2 db tojás
vanília aroma, ízlés szerint
12,5 dkg vaj, vagy margarin
12,5 dkg porcukor
Szóráshoz vaníliás porcukor






Elkészítés

A lágy vajat, vagy margarint a cukorral, és a tojásokkal alaposan kikeverjük, beletesszük a sót, a reszelt citromhéjat, a vaníliaaromát. A lisztet átszitáljuk, és fokozatosan beletesszük a tojásos keverékbe. 
Könnyű tésztát kell, hogy kapjunk, de azért, amikor kinyomjuk a formáját tartsa meg. Próbáljuk ki, mert minden liszt más és más, valamint a tojások sem egyformák. Ezt csillagcsővel ellátott habzsákba tesszük,  és karikákat nyomunk egy sütőpapírral kibélelt tepsibe. 
175 °C-ra  előmelegített sütőben 10-12 perc alatt megsütjük. Akkor jó, ha a széle éppen kezd elszíneződni. Még forrón bőven megszórjuk vaníliás porcukorral. 
Készíthetjük úgy is, hogy megvárjuk, amíg kihűl, és az alját belemártjuk olvasztott étcsokiba, vagy vékony csokoládé csíkokat húzunk rá. Ez csak a fantáziánktól, és az időnktől függ.








Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...