2013. április 14., vasárnap

Csilis-gyömbéres csirkecomb, pirított kölessel, párolt zöldséggel






Jó vasárnapi ebéd nincsen húsleves nélkül. A párom szerint. Én nem vagyok leveses, de számukra szívesen készítek. A mai ebéd is egy könnyű kis húsleves volt májgaluskával, és vékony metélttel. A húsleves után egy kis csilis-gyömbéres csirkecomb, sok-sok zöldséggel, és a kedvencemmel a pirított kölessel. 
Sűrűbben is készítenék, ha lenne egy nagy kölesmezőm, ahova csak kimegyek, és annyi kölest szedek, amennyit nem szégyellek.

Az egyik legegészségesebb köretek egyike.





Csilis-gyömbéres csirkecomb

Hozzávalók:

4 csirkecomb
1-2 ek olaj
2 gerezd fokhagyma
1 ek friss gyömbér
1 csili paprika
½ citrom leve
1 ek méz (de használhatunk helyette ketchupot, vagy mustárt is)

pirított köles köret

1-2 ek olaj
25 dkg köles
víz

Vegyes zöldség köret

50 dkg vegyes zöldség (mirelit is jó)
só, bors, vaj

A megtisztított csirkecombokat előző este, de legalább 2 órával hamarabb bepácoljuk a következő keverékbe.
1-2 evőkanál olajat, 2 gerezd zúzott fokhagymával, 1 evőkanál reszelt gyömbérrel, 1 kis csilivel, fél citrom kinyomott levével, 1 evőkanál mézzel, és sóval alaposan bedörzsöljük, és lefedve hűtőben tároljuk.
Másnap tepsiben 30-40 perc alatt megsütjük.
A kölest 1 evőkanál olajon megpirítjuk, mintha tarhonyát pirítanánk, felöntjük kétszeres mennyiségű vízzel, vagy hús alap lével, ízlés szerint sózzuk, és készre pároljuk.
Óvatosan keverjük, hogy ne törjön össze a puhuló köles. Én kavarni villával szoktam.
Közben a vegyes zöldséges megpároljuk. Én vastag aljú serpenyőbe szoktam tenni egy csomag mirelit vegyes zöldséget, kicsit sózom, borsozom, és kockázok rá kevés vajat kb. 2-3 dkg, azután lefedem, és 20 percig párolom. Vizet nem teszek hozzá, hiszen elegendő, ami a zöldségekben található.
A kész combokat sok zöldséggel, és kölessel tálaljuk. Ha a csirke kisült szaftjával meglocsolgatjuk a kölest, még finomabb.








Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...