2013. április 10., szerda

Dubarry szelet







A csirkemell az egyik kedvenc, gyorsan elkészíthető, sokféle képen variálható, egészséges, és ízletes. A dubarry szelet az egyik olyan, amit szívesen készítek, de meglehetősen régen került az asztalra.  
Gondoltam gyorsan meg is csinálom, hiszen karfiol kivételével minden van itthon. A karfiol, pedig valószínűleg a zöldségesnél lesz, tehát irány az üzlet. Tévedtem, olyan hatalmas karfiolok sorakoztak, amit a legjobb indulattal sem vehetek meg. A közel 500 Ft-os kilónkénti ár visszalépésre ösztönzött egy 3 kg-ot nyomó karfiol megvásárlásától. Nyomás haza. Változik a menü. 
Azért betértem a sarki kisboltba, ahol minden kapható. Meglepetésemre, 1 kg alatti karfiolok sorakoztak a zöldséges résznél.  Gyorsan ki is választottam egyet, és máris tekertem haza. 
Az eredmény pedig délben az asztalra került, a párom örömére.



Hozzávalók:

1 db nagyobb csirkemell filé kb 70-80 dkg (természetesen bármilyen szelet hússal készíthetjük) sertés, marha, pulyka
1 kis fej karfiol 80-90 dkg
2,5 dl tej
2 dkg liszt
2 dkg vaj
só, bors, szerecsendió
15 dkg reszelt sajt
olaj

Elkészítés:

A csirkemelleket szeletekre vágtam, kicsit az öklömmel ellapogattam. Ez jó alkalom a feszültség levezetésére. Sóztam borsoztam, természetesen csak módjával. 
Azután 2 evőkanál olajon fehéredési sütöttem, majd kiszedtem a szeleteket. Ez idő alatt sós vízben a rózsáira szedett, megmosott karfiolt megfőztem, és kiszedtem had csepegjen le róla a víz. Vigyázzunk, a karfiol nehogy nagyon puha legyen, mert akkor szétesik, és nem lesz sem mutatós, sem pedig igazán ízletes. 
A besamelhez a vajat megolvasztom, a lisztet kicsit megfuttatom benne, éppen csak felhabzik, és kifehéredik, ekkor felöntöm a tejjel, és sűrűre főzöm. Ízesítem sóval, borssal, és frissen reszelt szerecsendióval.
A tepsibe rakott hússzeletek tetején elosztom a karfiolt, bevonom besamellel, és a reszelt sajttal alaposan megrakom a tetejét. 200 fokos sütőben a sajt pirulásáig sütöm, majd lekapcsolom a sütőt, kicsit hagyom a szeleteket, had pihenjenek kb. 5-6 perc.
Rizs-, vagy burgonya körettel tálalom.




Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...