2013. június 10., hétfő

Citromos-mákos cukormázas










Akár őzgerinc formában, akár muffin sütőben sütjük meg, tökéletesen mindegy. A lényeg, nagyon finom. 

Van egy csomó mákom, még a karácsonyi sütögetős időkből. Bár szeretjük, mégis ritkán kerül rá a sor. 

Arra gondoltam, egy kis délutáni nasinak tökéletes ízesítés, a jól bevált citromos muffinhoz. S mivel úgyis sütök, akkor dupla mennyiséget keverek, és a felét őzgerincformában fogom kisütni, míg a másik felét muffinnak.


Hozzávalók:


2/3 csésze liszt
¼ teáskanál szódabikarbóna
1 csipet só
4 evőkanál szobahőmérsékletű vaj, vagy margarin
2/3 csésze cukor
2 tojás
1 ½ evőkanál citromlé
1 ½ teáskanál citromhéj
2 ½ evőkanál mák
¼ csésze tej







Az elkészítés roppant egyszerű, külön tálban összekeverjük a szódabikarbónával a lisztet és a csipet sót. 
Egy másik tálban a cukorhoz hozzáadjuk a tojássárgáját, és a vajat, amit jó habosra keverünk. Legyen a keverék egynemű, amennyiben lehetséges a cukor teljesen oldódjon fel. 
Tegyük hozzá a citromlét, a citromhéjat, ezzel is keverjük el jól, majd jöhet hozzá a mák és a tej. Most a lisztes keveréket 2-3 részletben keverjük bele a tojássárgájás keverékbe. A tojásfehérjéket verjük kemény habbá, és nagyon óvatosan keverjük hozzá. Igyekezzünk nem összetörni nagyon a habot. Csak addig keverjük, amíg nem látható külön fehérje. Papír kapszlival bélelt muffin formába adagoljuk, és 180 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt megsütjük. Rácsra szedve hagyjuk teljesen kihűlni. Tetejét megszórjuk porcukorral, vagy cukormázzal vonjuk be.



És mivel dupla mennyiséget kevertem össze, amiből a 12 db-os muffin sütőbe adagoltam kb a felét, a többit egy őzgerincformába öntöttem, amit alaposan kivajaztam és megliszteztem. 
Mindkettőt tűpróbáig sütöttem. Az őzgerinc formában lévő sütinek hosszabb idő kellett, 30 percet töltött a sütőben.






Bevontam cukormázzal, amit a következő képpen készítettem.


15 dkg porcukor
½ tojásfehérje
1 evőkanál citromlé


A cukrot alaposan összekeverjük a citromlével és a tojásfehérjével, majd rákenjük a sütemény tetejére.Nyugodtan hagyjuk lefolyni az oldalán, azzal szerintem még kívánatosabbá tesszük 

Hagyjuk rászáradni. 

Szeletelve tálaljuk.









Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...