2013. október 18., péntek

Alma püré télire








Az alma az ősz egyik kedvelt gyümölcse. Szerencsénkre rengeteg terem idén belőle. 
Sokaknak okoz ezzel gondot a téli tárolása. Valljuk be, hogy szeretünk beleharapni egy-egy almába, de korlátok közé szorít bennünket a tárolása. Pedig ilyenkor lehet olcsón hozzájutni annak is akinek nem terem az udvarán. Sokszor előfordul, hogy a barátainktól is kapunk néhány 10-100 kilót, mert annyira sok termett. 




Kerestem valami jó módot arra, hogy változatosabbá tegyem az alma kínálatot. Készítettem kompótot, reszelt almát, alma ecetet, egymás után sütöttem az almás lepényt, és más almás süteményt, de még így is rengeteg van. 
Nálunk az almát a nyuszik is előszeretettel fogyasztják, és a tyúkok is szívesen szaladgálnak az alma héjjal. 

Most egy almapürét készítettem hiszen gondolhatunk a kisgyerekekre is, akik talán szívesen fogyasztanak pár kanállal belőle. Bátran ajánlom, hiszen nincsen túlcukrozva, mégis nagyszerű íz harmóniát biztosít ez a püré.




Jobban utána néztem és találtam hozzá hasonlót a tengeren túli oldalakon, ott előszeretettel almavajnak hívják, talán azért, mert simára kell pürésíteni, és valóban hasonlatos lesz ettől a vajhoz.





Hozzávalók:

1,25 kg alma
12,5 dkg cukor
1 rúd fahéj
8 db szegfűszeg
1 ½ csésze víz (1 csésze 250 ml)

Az almát meghámozva mérjük. Hámozásnál ügyeljünk, hogy ne barnuljon, hiszen sokkal szebb ha szép világos marad. A gyerekek is szívesebben fogyasztják úgy. Ahhoz pedig hogy megőrizze világos színét, hámozás után tegyük citromos vízbe. 1 liter vízhez egy fél citrom levét adtam. Ezután vágjuk apró kockákra, és leszűrve rakjuk egy rozsda mentes, vagy hibátlan zománcú edénybe. Aduk hozzá a hozzávalókat, és főzzük lefedve forrástól számítva kb 15 percig. Ezután a fedőt eltávolítva főzzük tovább amíg be nem sűrűsödik. Ekkor eltávolítjuk a fahéjat és a szegfűszeget, és egy bot mixerrel simára pürésítjük. Ezután tiszta üvegekbe szedjük, gondosan lezárjuk a tetejét, és 5 percre fejre állítjuk. Majd címkézés után mehet a polcra.






Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...