2013. november 18., hétfő

Fokhagymás-kakukkfüves sült házinyúl








A nyúlhús az egyik legegészségesebb húsunk. Sajnos sokan idegenkednek tőle, pedig egy kis rafinéria, és az egyik legizgalmasabb sült tálalható belőle. Mivel a gyerekeket a kíváncsiság hajtja, szeretnének megismerni minden finomat, legalább is, a legtöbb gyerek. Azért, hogy ne legyen csalódás számukra, igyekezzünk úgy elkészíteni, hogy kellemes, nem túl fűszeres, de azért ízletes legyen a hús amit szeretnénk hogy megkóstoljon.



A nyúl erre a legalkalmasabb, viszont azt tudni kell, hogy édesebb a húsa mint pl a csirke, és megfelelő fűszerválasztásnál, mégis inkább hasonlít a már jól megszokott sült csirke ízhez. 




Hozzávalók:

1 db nyúlgerinc
2 db hátsó nyúlcomb
20 dkg füstölt szalonna

kakukkfű
fokhagymapor
zsiradék 





A nyúlnak mindig adjunk elegendő időt, hogy igazán finom és puha legyen.
Jó egy éjszakát pihentetni kell, csak úgy natúron a hűtőben, másnap készítsünk hozzá fűszersót.

Elegendő, ha a sima sóhoz adunk fokhagymaport és kakukkfüvet. Összekeverjük a fűszereket a sóval, és alaposan besózzuk a húsokat. Pihentetjük ismét egy éjszakán át, majd tepsibe tesszük, alá valamennyi zsiradékot teszünk, én kacsazsírt tettem alá, nem sokat, két evőkanálnyit, erre fektettem a nyúl combokat, és a nyúlgerincet, majd füstölt szalonna szeletekkel beborítottam. Azután lefedtem alufóliával, és 200 fokon egy órát sütöttem. Ekkor levettem a fóliát, hiszen ez idő alatt kellő képpen megpuhult a hús, és további egy óra alatt minden oldalát pirosra sütöttem. Sült krumpli volt a köret, savanyú uborkát adtam hozzá.








Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...