2014. március 23., vasárnap

Medvehagymás pesto





A maradék medvehagyma tökéletes alapot szolgál a pesztónak. 
Nem lehetett kihagyni, hiszen régóta vágyon megkóstolni, és most itt az alkalom rá. Egyik kedves ismerős egy egész cipős doboznyival lepett meg.

Hozzávalók:
30 dkg medvehagyma
10 dkg szárazon pirított dió
5 dkg pecorino sajt
1,5-2 dl olaj





A medvehagymát lemostam, lecsepegtettem, megszárítottam. Késes pengével a robotgépben péppé vágtam, beletettem a pirított diót, a reszelt pecorino sajtot, sóztam, és hozzá csurgattam az olajat. Hagytam pár percig mixelődni, majd üvegekbe tettem, és a tetejére olajat öntöttem, hogy elzárja a levegőt és tovább elálljon. elárulom, nem használtam olívát, nekem túl erős az íze, helyette hidegen sajtolt napraforgó olajat tettem bele, és valami csodás ízharmóniát sikerült elérni.
Rögtön meg is kellett kóstolnom. A tegnapi kenyér szinte kínálta magát. Csodálatos lett kenyérre kenve is. Akkor milyen finom lesz a frissen készült spagettivel, vagy ma a citromos csirkével?










Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...