2014. április 1., kedd

Citromos- túrós-spenótos cakkos metélt






Szeretem a gyúrt tésztát. Nagymamám rengeteg féle tésztaételt készített gyerekkorunkban, és soha nem untuk meg. Leginkább a lekváros derelye volt a kedvencünk, jófajta ház szilvalekvárral.
Sokszor készítette fűszeres kenyérmorzsával is. Emlékszem a petrezselyem zöldet apróra vágta, és gyermekfejjel azt sem tudtam milyen füveket szed össze hozzá, de annyira finom volt, hogy csak tömtük magunkba.
Lehet, hogy innen ered szeretetem a házi tészta iránt, hiszen én is nagyon sokféle képpen készítem, nem mondhatják a fiúk, hogy unalmas konyha a mienk.
Tegnap a piacon idei friss spenótot kaptam, érthető volt, hogy azzal készítek valamit.
Egy tésztát begyúrtam a szokott módon.




30 dkg liszt
2 egész tojás
1 evőkanál olaj
Fél órát letakarva pihent, majd a tésztagéppel elnyújtottam, és a cakkos metéltvágó adapterrel viszonylag hosszú csíkokat vágtam.
Ezután készítettem el a következő képpen.

Hozzávalók
30 dkg tészta (metélt, cakkos metélt, spagetti)
20 dkg tehéntúró (finomabb ricottával)
1 teáskanál reszelt citromhéj
1 csapott teáskanál  só
1/2 mokkáskanál bors
3 evőkanál olaj
1 paradicsom, kockázva
3 gerezd fokhagyma
1 evőkanál citromlé
3 nagy csokor spenót



A túrót, a sót és a borsot keverjük össze, és tegyük félre. Ha nagyon száraznak találjuk, adjunk hozzá egy evőkanál tejfölt. Ricottával készítve szerintem finomabb, csak sajnos nem mindenhol kapható.  Ha túl száraznak találjuk nyugodtan keverjünk hozzá egy kanál tejfölt.
A tésztát bő, forró, sós vízben főzzük meg, hideg vízzel öblítjük, és két-három merőkanálnyi főzővízzel együtt tegyük félre.
A három gerezd fokhagymát az olajon futtassuk át.
Ahogy megérezzük a fokhagyma illatát, mehet bele a tészta, a tetejére a spenót levelek kicsit összetépkedve, a kockára vágott paradicsom, a citromhéj, és a citromlé.
Egy merőkanál főzővizet adunk hozzá, és kevergetjük. Akkor jó, ha a spenót megfonnyad, de még azért friss íze van. Ha szükséges adjunk hozzá még a főzővízből.
A tésztát tányérra halmozzuk, a tetejére teszünk a fűszeres túróból.




Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...