2014. április 27., vasárnap

Fahéjas csiga






Fahéjas csiga rengeteg féle létezik. Most egy kísérletet tettem arra, hogy apróra tekerve és vágva milyen tészta neki a legalkalmasabb. Apróra azért akarom szelni, mert május 1-én lesz a városunkban az első magbörze, amin én is részt veszek, tehát egy kevés sütit illik vinnem, hiszen sokan kíváncsiak nem csak a magjaimra, hanem arra is, hogy milyen finomságok kerülnek ki a konyhámból. Mi is lenne a legalkalmasabb, mint egy fahéjas, és egy sajtos tekercs. Ez a tészta finom lett, de sajnos hamar kiszárad. Tehát ez inkább vastagabb nagyobb csigának alkalmas.




A tészta a következő képpen készült.

1 csésze = 250 ml


1 csésze joghurt
3 evőkanál vaj
3 csésze liszt
½ csésze cukor
1 tojás
2,5 dkg élesztő
csipet só

A joghurtot meglangyosítottam, hozzáadtam a cukrot és az élesztőt, amikor az élesztő felhabosodott, vagyis felfutott, beleütöttem a tojást, hozzáadtam az vajat, egy csipet sót, és a liszttel együtt addig dagasztottam, amíg a kezemről a tészta szépen levált. Ekkor a tálat megolajoztam, és hagytam duplájára kelni.



Amikor a tésztám megkelt ½ cm vastagságúra kinyújtottam, megkentem olvasztott vaj, cukor és őrölt fahéj keverékével. Feltekerjük és 2 cm széles darabokra vágjuk, ráfektetjük "pofával" egy papírral bélelt tepsire, hagyjuk ismét megkelni, és 180 fokra előmelegített sütőben 25-30 perc alatt megsütjük.


Porcukorral megszórva, vagy citrommázzal áthúzva tálaljuk.








Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...