2014. április 5., szombat

Fűszeres csirkemell sült zöldségekkel, és fügecsatnival








Arra gondoltam, legyen diétás a napom. Sőt legyen diétás a holnapom. Persze csak az élvezhetőség határáig. Nem vagyok hajlandó magamat sanyargatni senki kedvéért. Csak módjával mindent. 

Éppen erre a módszerességre találtam ki a következő finomságot.

Mindenek előtt fűszersót készítettem a már megszokott módon. 


2 evőkanál adalékmentes só
1 1/2 teáskanál szárított kakukkfű
1  1/2 teáskanál szárított és porrá őrölt fokhagyma
1 teáskanál cayenne bors


A fűszereket összekeverem, és a szeletekre vágott csirkemellet alaposan bedörzsölöm vele.
Ez a fűszerkeverék szinte minden fehér húshoz alkalmas. A vörös húsok több íz után könyörögnek, de a csirkének, nyúlnak, halnak elegendő.

Kiolajozott tepsibe teszem, és alufóliával, vagy ha fedele van a tepsinek azzal befedem, és fél órára 200 fokos sütőbe teszem. Fél óra múlva leveszem a fóliát, és 10-10 perc alatt pirosra sütöm mind két oldalát.




Természetesen nem csak a csirkemell a jó hozzá, hanem bármilyen része a csirkének. A combokat ki szoktam csontozni, úgy sütöm, de amellett, hogy ízletesebb, sokkal zsírosabb is.

Egy másik edénybe s következő darabokra vágott zöldséget teszem a már említett fűszersóval alaposan megszórva. 

1 kis cukkíni
1 nagyobb sárgarépa
1 nagy fej hagyma
4-5 gerezd fokhagyma





1/2 csokor zöldpetrezselyem a megszóráshoz

A megpucolt zöldségeket kiolajozott edénybe tesszük, megszórjuk fűszerkeverékkel, és összekeverjük. Befedjük, és a 200 fokos sütőben 15-20 perc alatt puhára pároljuk. Le vesszük a fóliát, és 10 perc alatt megpirítjuk. Amikor kivesszük a sütőből, megszórjuk apróra vágott petrezselyem zölddel.
A húst ezzel a zöldséges kötettel tálaltam, és fügecsatnit, valamint házi savanyú uborkát adtam mellé.






Természetesen petrezselymes burgonya, vagy rizs tökéletesen kiegészíti a fogást, de anélkül is ízletes, laktató ebédre, vagy vacsorára.



Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...