2014. április 13., vasárnap

Gyors leveles pogácsa








Azt hiszem már betegség, hogy szinte minden nap sütni kell valamit. Legalább is komoly fertőzöttség. Ma is mikor bele néztem a kenyeres dobozba, láttam nem kell kenyeret sütni, de hát akkor mi is lesz? Persze, hogy kezdeni kell valamihez, úgy döntöttem pogácsa, hiszen a kefirből is van még jócskán, tehát gyorsan akartam egy finom leveles pogácsát készíteni.


Van egy marék tökmagom, jó pár szem sós mandulám, és talán még kevés dió is akad a dobozkában, Ahhoz azért kevés, hogy magos pogi legyen, de a tetejére szórhatom, ha összevágom, és összekeverem. 


Gyorsan hozzá is láttam.

Hozzávalók:

60 dkg sima liszt
20 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
3 dl kefir
3 dl tej
5 dkg margarin
2 tk só
4 dkg élesztő
1 evőkanál myso vagy melasz
1 egész tojás
10 dkg lágy vaj vagy margarin a megkenéshez
majd a tetejére 
1 tojás felverve
1-1 marék sós mandula, tökmag, dió






A kefirt meglangyosítottam, feloldottam benne a myso-t természetesen lehet használni melaszt, vagy cukrot is. Nekem savómézem van, amit túlkaramelizáltam és azt használom cukor helyett, hiszen nagyszerű természetes színt kölcsönöz a tésztáknak, akár a melasz.Ezután belemorzsoltam az élesztőt, és hagytam felfutni. Közben a lisztet átszitáltam, összekevertem a sóval, majd a margarint elmorzsoltam benne.






Meglangyosítottam a tejet. A liszt közepébe mélyedést készítettem ebbe öntöttem a felfutott élesztős kefirt, ütöttem bele egy egész tojást, hozzáadtam annyi tejet, hogy rugalmas de formázható tésztát kapjak. Kicsit letakartam, kb. 15 percre, hogy könnyen nyújthatóvá váljon. 
Meglágyítottam 10 dkg vajat, a tésztát vékonyra nyújtottam, és a vajjal megkentem szépen egyenletesen. feltekertem, és kicsit nyújtottam rajta, hogy a rétegek egymáshoz tapadjanak, majd újabb 15 percit pihent letakarva. 
Addig a magokat összevágtam, összekevertem, és egy tojást elhabartam. 






A pihent tésztát 1,5 cm vastagra nyújtottam, tetejét a tojással megkentem és bevagdostam, majd megszórtam a durvára vágott magokkal. Pogácsaszaggatóval kiszaggattam,tepsibe tettem, és újabb 10 percet pihentettem, 190 fokos előmelegített sütőben aranybarnára sütöttem.





Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...