2014. április 9., szerda

Lusta asszony zsemléje, vagy stanglija





Az este amikor eszembe jutott, hogy ideje lesz kenyeret sütni, mert a szombati éppen fogyóban, már nem keltem fel, hogy készítsek egy gyors kovászt, így a mai reggelt élesztős tésztával kezdtem. Még mindig jobbnak találom, mint a bolti kenyérrel etetni a családot. 




Hozzávalók:

60 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
2 dl kefir
2 dl víz
1 1/2 tk. só
1 evőkanál búzacsíra
1 evőkanál myso (vagy melasz)
2 evőkanál olvasztott vaj




Meglangyosítottam a kefirt, de ha nem lenne otthon, vízzel ugyanúgy elkészíthető, vagy akár tejjel, joghurttal is helyettesítheted. Nekem házi kefirem igen mindig van.
A langyos kefirben feloldottam a myso-t. A myso a tejsavóból készült mézszerű finomság. akit érdekel hogyan kell készíteni a blogon megtalálja. De lehet bele tenni helyette melaszt, vagy akár egy kanál mézet is. A myso-s kefirbe az élesztőt felfuttattam.





A lisztet átszitáltam, kétszer, mert mindig így láttam. hozzá kevertem a sót, és egy evőkanál búzacsírát, mert a szervezetet ha tudjuk tápláljuk ilyen típusú adalékokkal. De tehetünk hozzá korpát, vagy más hasznos dolgot




.


A liszthez adtam a felfutott élesztőt, a vajat, és annyi vizet, amivel rugalmas kenyértésztát kaptam. Alaposan összegyúrtam, és jól megdagasztottam.

hagytam kelni, majd átgyúrtam, és újra kelesztettem.
Ezután kicipóztam 9 egyforma darabra. Ellapogattam, és vártam vele 15 percet, majd megformáztam, mint mikor kis vekniket készítünk, csak persze ezek olyan zsemle nagyságúak.


Sütőzacskóba téve ismét kelni hagytam őket. Mielőtt a zacskót alá dugtam volna, bevágtam a tésztát, és 230 fokos előmelegített sütőbe tettem. 10 perc után 200 fokra mérsékeltem a hőt, és még 20 percet sütöttem, de az utolsó 5 percben már a zacskót szétnyitottam.



Rácson hagyom kihűlni.









Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...