2014. június 28., szombat

Almaecet házilag



Ezt a receptet korábban már közzétettem egy másik blogomon, (kreaktiviti.blogspot.hu) de gondolom aktuális itt is.

Eddig már többször készítettem almaecetet, és mondhatom a bolti meg sem közelíti a házit, most úgy döntöttem, többet csinálok, hogy legyen az ősszel is, sőt akár jusson a tavaszi méregtelenítéshez is.
Mint bizonyára sokan tudjátok, az almaecet az egyik csoda, annyi mindenre használhatjuk külsőleg és belsőleg egyaránt.



Ha szeretnénk egy kis extra fényt a hajunknak, csak az utolsó öblítést kell némi almaecetes vízzel elvégezni, és meglátjátok, valami csúcs. Éppen hogy nem esik hasra rajta fény. És tiszta természetes anyag, semmi kemikália.
Belsőleg pedig napi 2x vagy 3x1 evőkanál almaecet egy pohár vízben étkezés előtt, és amellett hogy fogyaszt, rendben tartja a test anyagcseréjét.



Elkészítése nagyon könnyű.

Az almát (lehet hullott is) megmossuk, felszeleteljük, (kivágjuk a hibás részeket,) azután ledaráljuk, robotgéppel, esetleg gyümölcspréssel, vagy lereszeljük.


Egy ötliteres üveghez én kb. 2-3 kg almát számítok. A pépet üvegbe töltjük, adunk hozzá kevés mézet, vagy barnacukrot, valamint egy csomag (7 gr-os) szárított élesztőt, majd felöntjük vízzel. 
Lefedjük egy tányérral, vagy kis fedővel. A forrás rövid időn belül beindul. Ezután már csak annyi a dolgunk, hogy naponta megkavarjuk. 
Később az ecetágyat én össze szoktam kavarni, és kicsit összetörni. 4 hét elteltével kész az ecet, amit átszűrünk, és fogyasztható. Üvegekbe töltöm, és lekötöm, a kamra polcán nagyszerűen elvan a felhasználásig.



3 megjegyzés:

Emese írta...

Szia! A kepeken gerezdelve van nem daralva ahogy a leirasban. Van esetleg keped arrol hogy hogy nez ki az ami forrasnak indul? Hejat iz beledaraljam? Elore is koszi

Emese írta...

Szia! A kepek alapjan darabolva van az alma a leiras alapjan meg pepesitve. Van esetleg kep arrol hogy milyen lesz amikor az uvegbe kerul es amikor elkezd forrani?

Zsóka írta...

Kedves Emese!
A képeken valóban szeletelve van az alma, a felismerhetőség kedvéért. Nyugodtan mehet bele a héja, sőt a magház is, és egyszerűen húsdarálóval daráld le, vagy reszeld le, azután öntsd fel vízzel. Amikor forr, hab képződik a tetején, látszik, hogy pezseg, mint mikor az élesztő is erjedésnek indul. Sőt nagyon ne tedd tele az üveget, és egy tálat tegyél alá, ha mégis kijönne az üvegből amikor forr, ne tegyen semmiben kárt a lé. Meg fogod ismerni a forrás kezdetét. Én szoktam egy kis számomra jó ízű almaecetet hozzáadni, aminek szinte teljesen átveszi az ízét. Fontos, hogy erjesztett legyen az az almaecet is. Remélem megkönnyítettem a dolgod. Sok sikert!

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...