2014. június 12., csütörtök

Sárgarépa puding














Amikor a sárgarépa puding készítésére adtam a fejem, nem is gondoltam, hogy ennyire finom lesz. Én nagyon szeretem a tejbegrízt, és gondolom ezért is ízlik ennyire. Persze nem mindenki van ezzel így, de a gyerekek biztosan fogják nagyon szeretni.
Ugye azt mindenki tudja, hogy a sárgarépa mennyire egészséges, és főleg a főtt sárgarépa az, amiből a vitaminok valóban feltudnak szívódni, és akkor még a karotinról nem is beszéltünk.
Itt olvashatsz a sárgarépa gyógyító hatásáról


És akkor álljon itt az a recept, ami alapján készítettem.


               


Hozzávalók
1 l tej
3 evőkanál rizsliszt
3 evőkanál liszt
10 dkg cukor
1 cs. vaníliás cukor
2 dl-es csésze apróra vágott sárgarépa
2 evőkanál kristálycukor
víz a répa főzéséhez                     
egy kis grillázs vagy mandula a tetejére

A répát annyi cukros vízben amennyi ellepi, főzzük puhára, és passzírozzuk át.
A liszteket, és a cukrot simára kavarjuk a tejjel és főzzünk belőle krémet.

Vegyük ketté, az egyik felébe keverjük bele a vaníliát, a másik felébe a répapürét.  Először a vaníliás, majd a répás krémet tesszük poharakba, a tetejét meghintjük apróra vágott grillázzsal, vagy mandulával, esetleg mogyoróval (sótlan)






1 megjegyzés:

marisz57 írta...

Ezt feltétlenül kipróbálom, remélem, az unokáim is szeretni fogják!
köszönöm a receptet!

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...