2014. július 23., szerda

Nyúlhús pástétom




A házinyúl mindennapos étel az asztalunkon, hiszen tenyésztjük őket. És szerencsére tudjuk, mennyire egészséges élelmiszer. 
Fontos, hogy amennyiben lehetséges egészséges ételeket fogyasszunk, de mint bárki más, mi is esendőek vagyunk, és igen megesszük a füstölt kolbászt, a jó házi sódart, és nagyon szeretjük a kicsit avas szalonnát is.
A hűtő tele, így ki kellett találni, mi készüljön az ebéd maradékával, a levesben főtt húsból.
Legkézenfekvőbb a húspástétom. Na de hogy készítsem el. 
A neten csupa nekem nem tetsző receptet találtam, míg gondoltam a hagyományos módon keresek rá az ételre. Ezért a papír alapú dolgokhoz fordultam. Szakácskönyvek garmada került elő pillanatok alatt, és már a másodikban rátaláltam arra amit kerestem. Húspástétom. Végre nem májról szól.

Körül néztem mi az ami megtalálható vasárnap kicsiny konyhámban, és mi az amit esetleg be kell szerezni.
Szerencsére már korábban beszereztem a pástétom fűszereit, így nem volt nehéz dolgom


Hozzávalók:

főtt nyúlaprólék
30 % zsiradék (pl. füstölt szalonna)
pástétom fűszerkeverék ízlés szerint (gyömbér, szerecsendió, koriander, babérlevél, fehér bors, szegfűbors, fahéj)
1 tojás
1 zsemle tejben áztatva


Lefejtettem a csontokról a jól megfőtt húst, és konyhai robotgéppel pépesítettem, amennyire csak tudtam, a szalonnával együtt. 

Összekevertem a fűszerkeverékkel, a tojással és a tejben áztatott kicsavart zsemlével.

Alaposan összekevertem, összegyúrtam, és egy pudingformába tömködtem. Amennyire tudtam, a levegőt igyekeztem belőle kiszorítani.

Természetesen őzgerinc formában elkészítve ugyan ilyen tökéletes.
Ezután 200 fokosra előmelegített sütőben vízzel töltött tepsibe állítva 1 óra alatt készre sütöttem.
Kihűlés után könnyen kiborítható az edényből, és szépen szeletelhető.

Természetesen nem csak nyúl hús felhasználásával készülhet ilyen módon pástétom.

Ecetes lila hagyma karikával, vagy sült paprikasalátával, esetleg tormával, mustárral fogyasztva kitűnő vacsorára is.



Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...