2014. augusztus 8., péntek

Egyszerű burgonyás kenyér






Egy minden felhajtás nélküli kenyér sült ma nálam. Azt hiszem az egyik legfinomabb ami mostanában a sütőt elhagyta. 

Hozzávalók:

75 dkg liszt
2 kisebb burgonya
3,5 dl víz
2,5 dkg élesztő
3 evőkanál olaj
1 púpozott teáskanál só

A burgonyát héjában megfőztem, hagytam langyosra hűlni. A kelesztő tálba tettem, és pürésítettem. Hozzáadtam a 
3.5 dl langyon vizet, az élesztőt, és az olajat, majd  ezután a lisztet és a sót. 

Összegyúrtam, és alaposan megdagasztottam. Szép simára, fényesre. Akkor jó az állaga, ha cipót formázunk belőle, és a cipó ívesen simul az asztalra. 

Letakarva duplájára kelesztettem, majd alaposan átgyúrtam, jól kinyomva a levegőt belőle. Azután ismét kelesztettem, majd az asztalra kiborítva veknit formáztam belőle, amit sütőpapírral bélelt formába tettem. Amíg a sütő bemelegedett, addigra a kenyér megkelt ismét. Pár helyen bemetszettem. és 210 fokos sütőben 45 perc alatt megsütöttem.







Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...