2014. augusztus 27., szerda

Kakukkfüves gyúrt házi tészta






A mai tészta a kakukkfüves - szeretem a tésztát is fűszerezni, finom, élvezetes ízek alakulnak ki.
Nálam a bevált arányok körethez - mert szeretem köretként is használni, -



50 dkg liszt (fele rétesliszt, fele sima liszt)
4 egész tojás
1-2 evőkanál olíva, vagy más növényi olaj
1 tk szárított, vagy 1 evőkanál friss apróra vágott kakukkfű



Az olajat akkor használom, amikor szeretném, hogy igazán ne tapadjanak össze a tésztaszálak, hiszen nincs annál kiábrándítóbb, mint mikor egyben ki akar jönni a tálból az egész tészta.




Összegyúrom, én robotgépbe teszem, a műanyag keverőt használom, és miután a liszteket összekeverem, az olajjal összehabart tojást lassan hozzáöntöm. Hagyom 1 percig dolgozni a gépet, majd lisztezett deszkán összegyúrom. Pihentetem 30 percet, 




Először félbe, majd 4-4 részre vágom


 A tésztagéppel 1-es fokozaton átengedem 2-3 -szor, mindig félbehajtva a tésztát, ezután 6-os fokozatig elnyújtom, és egy abroszon hagyom szikkadni, mielőtt felvágom.




Forró sós vízben a frissen gyúrt tészta 2-3 perc alatt kész. Úgy mondta nagymamám, hogy amikor a víz színére jön, egyet rottyan és lehet szűrni. 




Ne felejtsük el hideg vízzel leöblíteni, hiszen ezáltal a tészta további fővését akadályozzuk meg, nem lesz csirizes, hanem szépen szálára esik szét.



Én ma egy gombás-tejszínes csirkemell csíkokhoz tálaltam amihez kimondottan passzolt a kakukkfüves tészta.
De természetesen bármi kedvetekre valóval lehet kínálni.



Jó étvágyat, és sikeres tésztakészítést!




Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...