2014. szeptember 23., kedd

Bazsalikom pesto házilag








Így ősszel a bazsalikom leveleket érdemes leszedni, és eltenni, hogy a tél folyamán is legyen mit az ételbe tenni.

Szívesen lefagyasztom olíva olajjal a jégkocka tartóban, majd amikor a kockák megfagytak, kivéve a formából zacskózom, és így adagonként van a bazsalikom télre eltéve.

Viszont ki győzné olajjal, azt a sok bazsalikomot ami az idén termett.

Ezért gondoltam, hogy idén is készítek belőle pesztót, hiszen sokoldalúan felhasználható, és roppant egyszerű elkészíteni.



Viszont a fenyőmagot én dióval helyettesítettem, mert nekem az terem, miért adtam volna érte pénzt. Szerintem ezzel is fantasztikusan finomra sikerült. 



Hozzávalók:

30-40 dkg bazsalikomlevél
2 gerezd fokhagyma
5-6 dkg pirított dió
1 csipet só
2 evőkanál kemény reszelt sajt pl. pecorino, parmezan
5-6 cl olíva olaj





A bazsalikom levelet megmostam, leszárítottam, majd egy késes aprítóba tettem. Hozzáadtam a fokhagymát, a pirított diót, sóztam, beletettem a reszelt sajtot, és bekapcsoltam a gépet. Az olajat vékony sugárban hozzáadtam az olajat, és finomra kevertem.





Eredetileg ezt kőmozsárban készítik, de így is kitűnő lett.
Ebből a mennyiségből 2x2 dl-es üveg lett tele.

A tetejére olajat öntöttem, az üvegeket lezártam, és ment a polcra.




2 megjegyzés:

Emőke írta...

Üdv! Meddig áll el a kamarában az Így elkészített pesto?

Emőke

Zsóka írta...

Sajnos erre nem tudok megfelelő választ adni. Szerintem az olaj szavatosságáig biztosan. Viszont felbontás után irány a hűtő. Nálunk két-három hónap után már nem volt belőle.

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...