2014. szeptember 29., hétfő

Túrós kakastaréj





Persze nem a szó szoros értelmében, bár vagyunk páran, akik akár a kakastaraját is szívesen megesszük.

Ez a tésztaétel, főleg formájáról kapta a nevét. A színét, tésztába kevert céklapüré adja, ami megítélésem szerint lehetne sötétebb, de tapasztalatlanságom az oka a dolognak.
Viszont a fiatal kacsáim éppen tojó korba léptek, és a kacsa tojását használtam fel. Sokan mondják, hogy kiváló tésztakészítéshez, és minden olyan dologhoz, ahol hőkezelésnek van kitéve.

Ahogy én készítettem, az pedig a következő.

Hozzávalók

30 dkg félfogós durum liszt (fele-fele arányban kevertem a durum lisztet, fogós durum liszttel)
1 nagy tojás (nálam ez kacsatojás volt)
1 evőkanál olíva olaj
1 evőkanál céklapüré (főtt cékla lett kevés vízzel pürésítve)
1/2 dl víz

Egy céklát megfőzünk, és kevés víz hozzáadásával pürésítjük.





A lisztet összekeverjük, és hozzáadjuk a felvert tojást, amibe az olajat, a céklapürét, és a vizet elkevertük. 



Én robotgéppel szoktam a tésztát gyúrni, a kis kacska kezem miatt, de természetesen kézzel vagy géppel is készíthetjük. Fontos, hogy ha szükséges még tegyünk hozzá vizet, a tészta állagának rugalmasnak, de gyúrhatónak kell lennie.


Amikor simára gyúrtuk a tésztát, lefedve legalább 30 percet pihentetjük egy tállal letakarva. De akár a hűtőbe is tehetjük 1-2 órára. Ilyenkor tegyük műanyag zacskóba. 
A pihentetett tésztát 4-5 részre vágjuk, és a tésztagéppel 6-os fokozatig nyújtjuk. Ha kézzel nyújtjuk, akkor legyen a tészta vékony, olyan hogy át lehessen rajta látni, hiszen dupla lesz a tészta, és nem igazán finom, ha lisztes marad a tészta összeragasztásánál.



Az elnyújtott tésztából kerek lapokat szaggatunk. Én ehhez egy vékony falú bögrét választottam, mert a fánkszaggatómat úgy sikerült eltennem, hogy se égen. se földön nem találtam.


A kiszaggatott körök közepére a túróból teáskanállal halmokat teszünk, majd félbehajtjuk, és összeragasztjuk. Szükség esetén kicsit vízzel átnedvesítjük a szélét, hogy könnyebben tapadjon össze. 



A szélét 3-4 helyen összecsípjük, ezzel adjuk meg a taréjhoz hasonlatos formát.
Amikor készen vagyunk az összes tésztával, forró, sós vízben kifőzzük. 

Pirított morzsával, tejföllel tálaljuk. 

Enyhén cukrozhatjuk, vagy fahéjas cukorral is szórhatjuk.

Túrótöltelék:

25 dkg házi túró
1 kis méretű tojás
1 vaníliás cukor
reszelt citromhéj

A túrót alaposan összetörjük, és a hozzávalókkal összekavarjuk
Ezzel a töltelékkel töltjük a tésztánkat. De bármi más tölteléket használhatunk, akár édeset, akár sósat.







Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...