2015. március 20., péntek

Hamburger balzsamos hagymamártással




Nagyon szeretem a hamburgert, de csak azt, amit én készítek.
Friss marhahúst sikerült vásárolnom, gyorsan le is daráltam, mert napok óta emlegetjük a húspogácsákat.
A legegyszerűbb módon készítettem el.

2 személyre

40 dkg darált marhahús
só, bors
1 nagy gerezd fokhagyma

A húst összekevertem a hozzávalókkal. Figyeljünk rá, hogy a hús szobahőmérsékletű legyen, hiszen a hideg hús nem fog ilyen rövid időn belül megsülni. Amikor alaposan összegyúrtuk a húst a borssal és a sóval, valamint beletettük a zúzott fokhagymát, hagyjuk pihenni egy fél órát, hogy az ízek összeérjenek. Van, aki csak a fokhagymát gyúrja bele a húsba, és közvetlenül sütés előtt sózza, borsozza kívülről. Én még olyan módszerrel nem készítettem jó húspogácsát. Híve vagyok annak, hogy a fűszerekkel a húsnak össze kell érnie, hogy igazán zamatos lehessen.

A húst osszuk 4 részre, és formáljunk belőle golyókat, majd lapítsuk el, de legalább 2 cm magas legyen, hogy sütéskor ne száradjon ki a hús, hanem jó szaftos maradhasson.
Kevés olajat teszünk egy serpenyőbe, és amikor jó forró, a hamburgereket beletesszük. Mindkét oldalát 6 percig sütjük, majd kivesszük a zsiradékból és melegen tartjuk.


A fennmaradó olajban megfonnyasztunk 3 nagy fej durvára vágott vöröshagymát, 3-4 evőkanál balzsamecetet öntünk alá, és a húsról leragadt részeket is felkapargatva addig keverjük, amíg a hagyma puhulni kezd.
 Ekkor hozzáadunk 1 evőkanál lisztet, és átpirítjuk, majd hozzáadunk 2-3 dl vizet, vagy húslevest. Beleteszünk 1-2 gerezd zúzott fokhagymát, utána sózzuk, borsozzuk. 1 evőkanál Worcestershíre szósz csak javít rajta, használjuk bátran.


A felére visszafőzzük, és a hamburgerünkre teszünk pár kanállal. 

Főtt burgonyával tálaljuk.




Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...