2015. április 11., szombat

Citromkúra






Bár már réges-régen túl kellett volna esni a tavaszi méregtelenítésen, én éppen most kezdtem egy újabba, hiszen érzem mennyire rám fér.
A citrom egy nagyszerű dolog, hiszen számos jótékony hatása van, miközben savassága ellenére is lúgosítja a szervezetet
A legfontosabb, hogy a citromlé diéta elkezdése előtt konzultáljunk a háziorvossal, ajánlja-e, vagy inkább mellőzd. Nem egyformán reagálunk dolgokra.
A másik dolog, hogy legyünk körültekintőek, ha nem biocitromról van szó, mossuk meg alaposan, hogy a héjon lévő növényvédő szerek, tartósító anyagok ne jussanak a citromlébe, és ezáltal a szervezetünkbe..
Nagyon figyelni kell, hogy a citromlé diéta alatt se csak a lúgosítást végezzük, hanem figyelmesen összeválogatott vegyes étrendet kövessünk. Ha csak a citromlé diétát, lúgosítás gyanánt alkalmazzuk, annak komoly következményei lehetnek. 
Tartsuk szem előtt a táplálék piramist! Az ételek megfelelő arányú összeállítását.




foto:pinterest.com


A diéta lényege a fokozatosan emelt citromlé mennyisége. 

Az egész úgy néz ki, hogy 

1. nap reggel 1 citrom kicsavart leve
2. nap reggel - délben 1-1 citrom kicsavart leve
3. nap reggel - délben - este 1-1 citrom kicsavart leve
4. nap reggel 2 citrom kicsavart leve, délben és este 1-1 citrom kicsavart leve
5. nap reggel-délben 2-2 citrom kicsavart leve, este 1 citrom leve
6. nap reggel-délben-este 2-2 citrom kicsavart leve
7. nap reggel 3 citrom leve, délben és este 2-2 citrom leve
8. nap reggel-délben 3-3 citrom leve, este 2 citrom leve
9. nap reggel-délben-este 3-3 citrom kicsavart leve.

A tizedik naptól csökkentsük a citromlé mennyiségét, napi 1 kicsavart citromlé mennyiséggel, vagyis fordítva végezzük a citrom mennyiség bevitelét. 
A csökkentést a reggeli adaggal kezdjük.

Sokan állítják, hogy a 18 nap alatt akár több kilótól is megszabadultak, de szerintem, ha csak a méregtelenítést és lúgosítást vesszük már megérte. 





Még egyszer hangsúlyoznám,  a diéta alatt fontos a változatos vegyes étrend alkalmazása, hiszen az egészségünkért szeretnénk tenni, és nem ellene.


Sok sikert mindenkinek!


Közben több kérdés is felmerült a kúrával kapcsolatban. 
Az egyik kérdés, hogy mikor kell fogyasztani a citromlét.
Reggel éhgyomorra, és máskor pedig étkezés előtt kell meginni.

A másik kérdés hogy nem okoz-e bajt a citrom savassága?
A citromlét én mindig szívószállal iszom, sokkal könnyebb, és a fogzománcot is kevésbé marja ezen a módom. 
A gyomrom még soha sem tiltakozott a citromlé ellen, pedig már többször is végig csináltam a kúrát. Talán ez azért is van így, mert tudjuk ugye, hogy a citromlé savas, mégis lúgosítja a szervezetet.
Amennyiben valakinek a gyomra nem jól reagál a citromlére, feltétlenül hagyja abba, és keressen más, számára jobban alkalmazható kúrát.

6 megjegyzés:

Tiffanylda írta...

Meggondolandó, rám férne!:) A citrom levét vízzel lehet hígítani, vagy csak magában kell inni? Hogy bírják vajon a savasok? Értem én, hogy lúgos, és akkor a gyomrot sem bánthatja ilyen mennyiségben? Kösz, ha válaszolsz!

Zsóka írta...

Kedves Tiffanylda!
A citromlét én mindig szívószállal iszom, így nem érintkezik a fogaimmal, csak minimálisan. Sőt a citrom savasságát sem érzi annyira az ember. Többször végeztem már a kúrát, és az én gyenge gyomrom is bírja. A levét nem keverjük semmivel, nem hígítjuk. És nem is helyettesítjük bolti citromlével.
Ha mégis úgy érzed, neked nem jó, azonnal hagyd abba, ne kísérletezz!
Szerintem semmi gond nem lesz vele.
ötödik napja iszom, és már sokkal fittebbnek érzem magam.
Sok sikert!

Névtelen írta...

Evés előtt, alatt vagy után kell inni? Mennyivel előtte-utána?

Tiffanylda írta...

Köszönöm szépen, kedves Zsóka! Kipróbálom.

Tiffanylda írta...

Elfelejtettem megkérdezni, hogy mindezt éhgyomorra, étkezés előtt kell fogyasztani?

Zsóka írta...

Igen,igen étkezés előtt, reggel pedig éhgyomorra kell inni a citromlét.
Ezeket az infókat mindjárt be is írom a cikkbe. Köszönöm az érdeklődést, a kérdéseket, és kívánom, hogy sikerrel végezd a kúrát.

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...