2015. június 4., csütörtök

Tekert pizza, avagy stromboli





Holnap utazunk, és mivel roppant unom már a szendvicset, gondoltam sütök egy sajtos, sonkás kiflit. De mivel nem akartam croissant sütni, a stromboli mellett döntöttem.
Egy pizza tészta, amit sok finomsággal megtöltenek, fűszerekkel megszórják, azután feltekerve kell megsütni. Mi sem egyszerűbb ennél.


Hozzávalók:

60 dkg sima liszt
1 cs. instant élesztő
4-5 dl víz vagy savó (én savót használtam)
egy teáskanál cukor
2 teáskanál só
4 evőkanál olívaolaj

Az élesztőt kb 1 dl langyos savóban vagy vízben, amihez egy teáskanál cukrot adtunk feloldjuk, és hagyjuk felfutni.
A lisztet átszitáljuk egy tálba, én ilyenkor a sót is hozzá szoktam keverni, bár sokan mondják, hogy az élesztőt visszafogja, és csak később kellene hozzátenni, de leginkább elfelejtem olyankor, és azért teszem már az elején hozzá, nem szokott semmi gond lenni a tésztámmal. Majd egy  lyukat készítünk a közepébe. Ide öntjük a felhabosodott élesztőt, és az olajat, azután annyi savót vagy vizet adunk hozzá, hogy rugalmas, mégis formáját tartó tésztát kapjunk. Dagasszuk 15-20 percig, majd lefedve kelesszük a duplájára.






Ekkor alaposan gyúrjuk át, és további egy órát pihentessük. 
Ekkorra ismét a duplájára kel, vágjuk ketté, és nyújtsuk mind a kettőt téglalap alakúra.




A tészta kb. fél cm vastagságú legyen. 

Töltelék hozzávalók:

1-2 evőkanál olívaolaj
30-40 dkg sajt vegyesen mozzarella, és más valamilyen karakteresebb sajt.
30 dkg sonka, vagy füstölt főtt tarja,
fokhagyma
oregánó
bazsalikom
2-3 dkg parmezán sajt
1 tojás

Kenjük át olajjal, és tegyük rá a tölteléket.









A sajt kerül alulra, majd a sonka, és ismét sajt, amit megszórunk bazsalikommal, oregánóval, és a nagyon apróra reszelt fokhagymával.




A tésztát igyekezzünk szorosan feltekerni, majd kenjük meg felvert tojással, hintsük meg oregánóval, bazsalikommal, és reszelt parmezánnal.




Srégen vágjuk be, hogy a gőzök tudjanak távozni sütéskor. Hagyjuk újabb fél órát kelni, közben a sütőt melegítsük elő 200 fokosra.




25-30 perc alatt süssük arany barnára.
Sütés után legalább 5 percig hagyjuk hűlni, majd szeleteljük fel.


Paradicsommártással tálaljuk.





Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...