2015. augusztus 6., csütörtök

Sült paradicsomszósz





Akár zöldségfélékre, akár tészta szószként megállja a helyét ez az egyszerű sült paradicsomszósz 
A hozzávalók beszerzése annyira egyszerű, mint az elkészítése.

1 kg koktél paradicsom
3-4 gerezd fokhagyma
1 kis vöröshagyma
olaj
só, 
bors,
cukor
bazsalikom

A paradicsomokat megmossuk, félbevágjuk, és egy olajozott tepsibe tesszük. a megpucolt fokhagyma gerezdeket, és a négybe vágott vöröshagymát közé rakjuk, sózzuk borsozzuk és egy evőkanál cukorral megszórjuk. Egy csokor bazsalikomot a tetejére teszünk, és a sütőben a fokhagyma és a hagyma puhulásáig sütjük 200 fokon.
Amikor megpuhultak a hagymafélék átpasszírozzuk, ha kicsit hígnak találjuk besűrítjük, szükség esetén utána ízesítjük.

Én most cukkini tócsnival és főtt rizzsel kínáltam.

A rizst sós bő vízben megfőztem, hideg vízzel öblítettem.




A tócsnihoz

2-3 közepes cukkini
2 közepes sárgarépa
1 csokor petrezselyemzöld
1 kis csokor menta levél
1/2 vöröshagyma
1 tojás
liszt
sütőpor

bors
olaj a sütéshez

A répát, és a cukkinit lereszeljük, kicsit megsózzuk, és állni hagyjuk. Közben apróra vágjuk a vöröshagymát, a petrezselyem zöldet, és a mentát.
A levétől kinyomkodott répát és cukkinit egy tálba tesszük, és a többi hozzávalóval összedolgozzuk. 
Eztán olajat melegítünk és egy-egy kanállal beletéve tócsnikat sütünk.

Amikor aranybarnára sültek, papírtörlőre szedjük.

Tálaljuk!


















Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...