2017. február 21., kedd

Hal Orly módra Reg-enor kúrában




Minden kúra, vagy diéta javasolja a hal fogyasztását.

A halban kevés a koleszterin, de bővelkedik ásványi anyagokban; magas az emberi szervezet számára fontos foszfor-, vas-, kálium- és kalcium-, valamint az A-, D-, B2 és B6-vitamin tartalma is. Mellesleg jót tesz a szívnek, és az érrendszernek. 

A Reg-enor kúra folyamán én is igyekszem minél több halat beiktatni az étkezésembe. Bevallom őszintén előnyben részesítem a tengeri halat, az édesvízi már nem olyan mint régen, gondolom a tavi haltenyésztés miatt.  Nekem pocsolya íze van. 
Elképzelhető, hogy én vagyok ilyen finnyás, mert még emlékszem azokra a halakra, amit apósomék fogtak a Tiszán, a Berettyón, és annak az angolnának az ízére is, amit a párom fogott anno a balatoni nyaralásunk alkalmával. 

A halat miután kiolvasztottuk, alaposan hagyjuk lecsepegni és papírtörlővel töröljük szárazra. 






Azután készítsük el a tésztát. Mivel a kúra folyamán alkoholos italt nem fogyasztunk, kicsi csalással készítjük. Most sört nem használunk, mert ugyan az eredetiben az szerepel, de mint tudjuk a sör élesztővel készül, ami nekünk most tiltólistás.  






hozzávalók:

15 dkg gluténmentes liszt
1 mokkáskanál só
bors
cayenne bors
2 tojás
1/2 sütőpor
víz

A lisztet összekeverjük a sóval, borssal, cayenne borssal, sütőporral, majd a vízzel elhabart tojást belekeverjük. Sűrű palacsinta tészta állagú legyen.

A lisztbe mártott halszeleteket megforgatjuk benne, és bő zsírban kisütjük. 
A liszt kell a halra, mert ha nem lisztezzük be a halat, nem tapad jól rá a tészta.

Néhány csepp citromlével tovább fokozhatjuk az ízét. 

Vegyes zöldségkörettel tálaljuk


Együnk hozzá sok salátát.

A párolt zöldséget én még egy kanál zsírral turbóztam, hogy a kúrának megfelelően meg legyen a zsírbevitel. 




















Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...