2017. február 16., csütörtök

Házi májas





A Reg-enor diéta egy nagyszerű dolog. Az étkezések igazi magyaros ízeket csalhatnak asztalunkra.
Emlékeztek még a napköziben a zsíros kenyérre, aminek a teteje meg volt szórva reszelt sárgarépával?
Na ma reggel én ezt elevenítettem fel, kicsit másként, ugyanis házi májkrémmel kentem meg, annak a tetejére tettem a zsírt (30 g ez persze elég soknak látszik, de higgyétek el nem olyan sok az) és beborítottam jó sok sárgarépával. Persze meg lehet kenni a pirítóst fokhagymával, ha nem akarunk emberek közé menni, az plusz egy ízt tesz a finom reggelinkhez, érdemes úgy is kipróbálni.

A házi májast a következő képpen készítettem.

1 kg máj (legfinomabb a kacsamáj, de csirkéből, pulykából esetleg borjú vagy sertés májból is jó)
2 nagy fej vöröshagyma
2-3 kanál zsír a hagyma dinszteléséhez
2 gerezd fokhagyma
só, bors, őrölt mustármag, majoránna, pirospaprika
zsír a kikeveréshez

Ennyire kevés hozzá valóra van szükségünk, és máris készen áll a finom kenyérre való.

A hagymát kockára vágjuk, és zsírban üvegesre pároljuk. Hozzáadjuk a szétnyomott fokhagymát, és amikor megérezzük az illatát, beletesszük a csíkokra vágott májat.
Amikor megpirult, sózzuk, borsozzuk hozzáadjuk a mustármagot és a majoránnát, legvégén a pirospaprikát, amivel már csak összekeverjük.
Amikor levesszük a tűzről hozzákeverünk még 10-15 dkg zsírt. Ez lehet bármilyen állati eredetű zsír, viszont a legjobb kacsa- vagy libazsírral.
Egy késes robotgéppel pürésítjük, vagy húsdarálóval kétszer ledaráljuk. A zsír mennyiséget úgy állítjuk be, hogy kenhető legyen.
Még melegen üvegekbe töltjük, a pereméig felöntjük olvasztott zsírral és lezárjuk. Kamrában is eláll hónapokig, de ha nem vagyunk biztosak benne tegyük hűtőbe. De le is fagyaszthatjuk.

A fűszereket változtathatjuk a saját ízlésünknek megfelelően.
Jó étvágyat!



Nincsenek megjegyzések:

Kevi sodrott perec

  Hetek óta vágyok egy kis hazai ízre. Most szerintem túl sokat gondolok az otthoniakra.  Ettől is lehet, hogy nehezemre esik nem gondolni a...